IUBIREA …ETERNA POVESTE – Ep.1

Un comentariu la “IUBIREA …ETERNA POVESTE – Ep.1

  1. Cred cu tărie ,în urma experienţelor trăite, că fără IUBIRE nu există viaţă adevărată.Problema este că, uneori, confundăm IUBIREA cu iubirile (de părinţi, copii, parteneri de viaţă, prieteni, diferite alte forme de viaţă) care, prin natura lor pieritoare, nu durează. Am avut momente în care m-am simţit „trădată” şi asta pt. că mă aşteptam la ceea ce tu ai numit, foarte corect, un „troc”:eu sunt sincer, tu trebuie să fii sincer, eu iti fac confesiuni, tu trebuie să mi te confesezi, eu te fac fericit, tu trebuie să mă faci fericită…Nu descoperisem ca în IUBIRE, adică în necondiţonat, nu există TREBUIE, că iubim, de fapt, arhetipuri, pe care le investim cu LUMINA lor reală, pe care o intuim dincolo de aparenţe, chiar dacă n-am văzut-o încă.Nu ne iubim doar copiii noştri care, ca şi noi, pot avea defecte, ci iubim COPILUL, indiferent în ce FIINŢĂ îl descoperim, indiferent de sex şi vârstă, etc.
    La fel, necondiţionat, putem iubi MAMA, sau FRATELE, sau PRIETENUL. Prietenia, pt. mine, este de VIAŢĂ, când te susţine permanent şi de SUFLET, când te inspiră, fără o individualizare obligatorie, fără asumare de responsabilităţi concrete.
    Si atunci nu mai există trădări, ascunzişuri, părăsiri ci, cum iară spui tu, LIBERTATEA de a fi şi de a acţiona liber, în prezenţă şi în absenţă. E MINUNAT ŞI DĂTĂTOR DE VIAŢĂ SĂ IUBEŞTI AŞA ŞI MĂ BUCUR DE ACEASTĂ IUBIRE, CHIAR ÎN CIRCUMSTANŢE FOARTE GRELE.E încă un mister, o taină, pt. mine, cum poţi să suferi „la suprafaţă” şi să fii fericit, „în profunzime”.E un fel de surâs al Giocondei, nu-i aşa?

Lasă un răspuns

