IDEI SI CONCEPTII ERONATE CU PRIVIRE LA VOINTA DIVINA

Am propus in cadrul seminarului consacrat celui de al treilea plan al fiintei – planul vointei (controlat de centrul energetic Manipura chakra) abordarea unei teme ”delicate” cu privire la ce cred oamenii ca reprezinta vointa lui Dumnezeu. Am urmarit sa expun lucrurile intr-o maniera logic-rationala pentru a putea sa creati un sistem de reprezentare mai aproape de realitate.

De mii si mii de ani oamenii incearca sa inteleaga relatia lor cu Dumnezeu. De ce o fac asa cum o fac veti intelege poate mai bine din aceasta prelegere care a suscitat, de asemenea, un mare interes. Trebuie sa acceptam cu umilinta, mai ales in aceste timpuri, in care orgoliul fiintei umane a atins culmi nebanuite, ca noi nu putem cunoaste ratiunea si vointa lui Dumnezeu. Dar ceea ce noi oamenii am putea face este sa revenim la ”bunul simt natural” si sa recunoastem propriile proiectii si plasmuiri conceptuale si imaginative pe care le-am structurat de-a lungul timpului cu privire la divinitate si sa avem curajul sa le eliminam.  In acest demers, modalitatea pe care v-o propun este una ”traditionala”: NETI – NETI – NETI. Cu alte cuvinte: Vointa lui Dumnezeu NU ESTE ACEEA, NU ESTE ACEEA, NU ESTE ACEEA. Va rog sa fiti cat mai deschisi si urmariti sa treceti dincolo de nivelul dogmatic si incarcat de prejudecati al subconstientului colectiv.

4 comentarii la “IDEI SI CONCEPTII ERONATE CU PRIVIRE LA VOINTA DIVINA

  1. Pingback: CUM AM UITAT DE DUMNEZEU? « AMINTESTE-TI DE SINE !

  2. Daca nu ar fi existat toate acestea, despre ce am avea de discutat, de comunicat,de invatat.Cred ca exista asemenea manifestari la un anumit nivel de dezvoltare.
    V-ati inchipui daca toate problemele ar fi rezolvate, cum ar fi viata pe pamant?

    Lucian Blaga spunea atat de frumos poetic :”eu nu strivesc corola de minuni a lumii”.
    Dezvoltarea noastra cunoaste diverse etape si nu putem sti (pentru ca nu suntem omniconstienti) daca vreun habotnic sau profan nu are la un moment dat parte de ” o trezire”;citeam despre Sfantul Ciprian ca el ” a lepadat vrajitoria si a ajuns episcop”.
    Nu doresc sa fiu in contradictie cu dvs., ci doar caut sa-mi explic.Daca eu ma inteleg mai bine, devin mai constienta = ii pot intelege si pe ceilalti mai bine.
    Multumesc!

    • Din absolut orice putem învăţa. Cunoaşterea este fără sfârşit. Dar trebuie să recunoaştem că mulţi ajungem să învăţăm ”împinşi” de ”soartă”. Dacă ar fi să întrebăm cum ar fi mai bine să învăţăm, prin suferinţă sau la liber, toţi am răspunde că am vrea să învăţăm fără să trecem prin suferinţă. Toate dificultăţile prin care trecem sunt urmarea alegerilor noastre. Ele nu sunt obligatorii. Fiecare poate alege drumul pe care păşeşte. Greutăţile, suferinţele nu ni le-a ”lăsat” Dumnezeu. Noi suntem cei care, prin credinţele, convingerile, etc., la care am aderat şi pe care ni le-am fortificat, am creat un sistem de reprezentare, care de foarte multe ori, prin trecerea timpului s-a dovedit a fi fost eronat. Este valabil pentru orice individ sau societate. Când ne ”trezim” realizăm cu regret că am greşit, că ne-a lipsit atunci, cum spune românul, ”mintea cea de pe urmă”.
      Vă dau un singur exemplu: Inchiziţia a urmărit să întărească credinţa omului în Dumnezeu. Dar cum a făcut-o, cu ce preţ? De ce a fost necesară atâta vărsare de sânge? Când Iisus spune limpede şi clar ”Cine ridică sabia, de sabie va pieri”. Se pare că a fost mai ”uşor” oamenilor, cel puţin la un moment dat, să aleagă să imite învăţătura falsă a Inchiziţiei decât să aleagă să imite viaţa şi învăţătura lui Christos.
      Mai ales în privinţa ideilor şi credinţelor noastre de căpătâi trebuie mereu şi mereu să fim atenţi pentru a urmări modul în care ele se confirmă şi ne duc (într-un mod anume) în direcţia dorită de noi, sau dacă, dimpotrivă: ne îndepărtează de noi, de semenii noştri, de Dumnezeu. Şi atunci, să avem puterea să revenim. Să avem sinceritatea şi umilinţa de a recunoaşte că am greşit. Grav nu este că omul greşeşte (căci este firesc în procesul evoluţiei) ci că stăruie adeseori cu încăpăţânare în greşeală deşi adevărul îi bate la uşă. Cu cât persistenţa sa în greşeală este mai mare ca durată de timp, cu atât efectele sunt mai dureroase şi dificultăţile existenţiale mai mari.
      Dacă i-am întreba pe oameni cum ar fi mai bine: să se adâncească în eroare sau să se trezească mai repede, toţi ar spune că preferă să se trezească şi să înveţe mai repede unde au greşit şi să se îndrepte pentru a nu mai suferi.
      Prin urmare, chiar dacă abordăm subiecte ”delicate” cum este cel al credinţelor noastre, să rămânem mereu vigilenţi, ”pe de-o parte să nu stricăm corola de minuni a lumii”, pe de altă parte să luminăm ceea ce a apărut la un moment dat drept corolă dar s-a dovedit în timp o fantezie care a umbrit lumina conştienţei.

      Personal, nu sunt de acord cu ideea că dacă nu ar exista greşelile unora, nu am avea ce să discutăm şi nu am mai avea despre ce să învăţăm. Sunt atâtea minunăţii în fiinţa noastră şi în Univers care ne aşteaptă să le descoperim.
      Dezvoltarea fiecăruia trece prin anumite etape aşa cum spuneţi, şi în fiecare se trezeşte gradat această lumină a conştiinţei. Putem să învăţăm despre lumină şi/sau putem învăţa despre cum să îndepărtăm întunericul. Nenumărate sunt Căile Domnului. Ceea ce pare a fi întâmplare – (”trezirea” neaşteptat de surprinzătoare a unui habotnic) – se dovedeşte a fi urmarea multor experienţe care l-au condus pe el, (conştient sau nu) către acest moment.
      În final, nu pot decât să vă reamintesc că fiecare dintre noi, prin modul în care percepem şi reacţionăm, prin ceea ce intenţionăm, gândim, vorbim, sau facem suntem cei care, clipă de clipă, ”înfrumuseţăm” sau nu ”corola de minuni a lumii”.
      Vă mulţumesc pentru deschiderea şi participarea la această tematică. Vă asigur că opiniile dumneavoastră sunt respectate, cel puţin de către mine. Intuţia îmi spune că sunteţi un căutător sincer, şi din acest motiv nu poate exista vreo contradicţie, ci doar un schimb, sper constructiv şi inspirator de idei.

Lasă un răspuns

