INSTINCTUL DE CONSERVARE ŞI ATAŞAMENTUL DE ”EU” ŞI ”AL MEU”

Deşi această temă pare că s-ar potrivi mai bine contextului psiho-mental influenţat de primul centru energetic – Muladhara – centrul ”rădăcină”, existenţa unor temeri spirituale specifice ne demonstrează pe de-o parte interacţiunea continuă a tuturor centrilor de forţă şi, pe de altă parte, cauza profundă a lor. La nivelul lui Sahasrara – centrul coronarian  – se pot exprima de asemenea multe temeri: frica de divinitate, frica de a te lăsa integrat în unitatea divină, frica de a fi separat de Dumnezeu, frica de a te expansiona la adevăratul tău potenţial, frica de a nu înnebuni, frica de fericire, frica de stările transcedentale, frica de a experimenta planurile superioare de conştiinţă în afara minţii raţionale, (de exemplu stările meditative profunde de vid mental), frici legate de abandonul spiritual, de pierderea identităţii şi pierderea conexiunilor cu viaţa şi cu oamenii din jurul nostru.

Şi în cazul acestor frici şi angoase descoperim că la baza lor se află ”fixaţia” pe ”eu” şi ”al meu”. Acelaşi instinct de supravieţuire şi acelaşi ataşament sunt cauzele care perpetuează temerile şi fricile de la primul până la ultimul centru energetic.

De aici rezultă în mod evident şi unele reacţii specifice: criza spirituală, sentimentul ratării şi pierderii rostului, creşterea egoismului ca expresie a stării de separare, uitarea de sine şi uitarea de Dumnezeu, amplificarea materialismului, tendinţa de a te pierde sau a te ascunde prin amalgamarea în marea masă, religiozitate forțată.

 

3 comentarii la “INSTINCTUL DE CONSERVARE ŞI ATAŞAMENTUL DE ”EU” ŞI ”AL MEU”

  1. Consider admirabil tot ceea ce faceti, v-am „descoperit” de putin timp, dar ati produs in mine un reviriment…si pare ca ajuta la a-mi regasi echilibrul sau la a-mi construi unul adevarat, superior starilor efemere de echilibru de pana acum. Totusi,butucul, lemnul, copacul care m-a ajutat sa trec raul, ar trebui poate pastrat un timp si sufletul nostru bun i-ar putes gasi intrebuintare, cu timpul…poate asa se gandeste crestineste …
    Dar daca „butucul” e un OM? Atunci totul devine mult mai complicat…
    Oricum, carisma si harul dumneavoastra ma fac sa va ascult conferintele cu nesat, mai am pana la 200, dar cred ca am ascultat deja 40:) e mult, e putin? mai ales ca am luat si notite.. In mod sigur insa , nu ma voi opri, cu riscul de a-mi crea dependenta:)

    • Vă mulţumesc pentru apreciere şi mă bucur că materialele postate pe acest blog vă ajută. De altfel, acesta a fost creat la cererea mai multor cursanţi şi a unor români plecaţi în străinătate.
      Sunt de acord cu dumneavoastră. Întotdeauna lucrurile devin mai complicate pe măsură ce ataşamentele noastre sunt din ce în ce mai profund justificate. Din păcate, chiar şi în relaţiile umane îi valorizăm pe ceilalti, în măsura în care ei sunt sau nu sunt ”ai noştri”. Dar este foarte interesant că suntem mereu surprinşi şi reacţionăm mai ales la acele ”lovituri” primite de la cei ”apropiaţi – ai noştri”. Şi iată că suferinţele noastre încep cu ”ai noştri” şi continuă apoi cu ceilalţi.
      Cu prietenie!

Lasă un răspuns

