FII RELEVANT! VOTEAZĂ CE ESTE IMPORTANT!

     În cadrul Programului de stimulare și armonizare mentală – MindPower susținut de mine în cadrul Centrului de Yoga și Meditație Kamala, nu demult am prezentat conferința cu tema: Teoria celor 4 creiere.

     Am explicat cum creierul uman s-a dezvoltat progresiv de-a lungul a câteva milioane de ani și că există 4 substructuri cerebrale care au evoluat de-a lungul timpului. Fiecare individ uman le posedă pe toate dar există diferențe majore din punctul de vedere al manifestării globale a tendințelor și mecanismelor de gândire. Acestea se vor reflecta în plan uman prin caracter, temperament și exprimarea unei personalități marcate preponderent de influența caracteristică uneia sau mai multora dintre aceste structuri – pe care le vom numi generic cele 4 creiere.

Dacă doriți să aflați mai multe, vizionați aceste expuneri AICI.

     Am urmărit să explic, mai ales în corelație cu manifestările inferioare ale mentalității centrate în jurul creierului reptilian și limbic, de ce, de multe ori în istorie se produc evenimente care trec dincolo de explicațiile raționale ale marii majorități.

     Ne întrebăm adeseori cum a fost posibil și, chiar în zilele noastre asistăm din ce în ce mai mult, cu certificată îngrijorare, la posibile evoluții negative ale societății umane în ansamblu care pot duce chiar la extincție.

     În general, putem observa la nivel global preponderența tendințelor umane inferioare caracteristice celor 2 structuri (creierul reptilian și creierul limbic numit și creierul mamifer) cum ar fi: instinctualitatea, cultivarea senzațiilor corelate cu satisfacerea foamei, sexualității, dorințelor de a avea bani, renume, faimă glorie, de a deține puterea și controlul pentru a domina și influența mase din ce în ce mai mari de oameni. De multe ori, indivizi aparținând acestei tipologii umane ajung în structuri de putere pe căi corupte și se impun exercitându-și autoritatea și puterea într-un mod care să facă posibilă continuitatea acesteia dincolo de norme etice și morale. Se formează așadar în sânul tuturor societăților astfel de structuri bazate pe aderențe ideologice de natură politică sau religioasă.

     Una dintre tarele acestei societăți de consum o reprezintă cultivarea formei și imaginii în detrimentul conținutului valoros iar aici mass media excelează în a susține nefiresc de mult pseudo-valori în foarte multe domenii și încurajează un tip de vedetism de suprafață ce duce gradat la surparea capacității de a mai putea discrimina între valori și non-valori umane. Se ajunge așadar, de multe ori la pasivitate, indiferență, renunțarea de a mai lupta pentru drepturi, pentru ceea ce este moral și profund valoros pentru existența umană. Marea majoritate (infantil de credulă) se lasă de multe ori manipulată și sedusă de tot felul de promisiuni fără acoperire pentru că îi este indusă repetitiv prin metode din ce în ce mai eficiente starea de sugestibilitate non-selectivă.

     Se ajunge până într-acolo încât, de multe ori nu mai dorim sau renunțăm efectiv la liberul nostru drept de a alege, de a transforma lucrurile în bine, începând poate chiar cu noi, iar dacă alegem, de multe ori o facem reactiv. Pentru că nu mai reușim să sintetizăm în propria ecuație a existenței noastre parametrii firescului, bunului simț, normalității am ajuns să nu mai putem reîncadra umanul în sfera valorilor care transcend proba timpului.

     Dispariția unei reale conștiințe civice care ne-a dus și pe noi, ca români la compromis și suferință de-a lungul istoriei noastre moderne, reprezintă în ultimă instanță doar un efect al uitării și al ignorării adevăratelor valori morale și spirituale. Noțiunile de dreptate, adevăr, libertate, pace, iubire de semeni, etc. sunt din ce în ce mai mult descărcate de semnificație personală. Mobilizarea cu curaj în aceste direcții este doar a celor puțini. Totuși va conta.

     Și iată cum rătăcind de multe ori abulici într-o lume care suferă de boala amneziei uitând rostul și sensul demnității umane am ajuns să ne întrebăm într-un larg referendum național cu privire la firesc. 

     Ca și cum ne întrebăm noi pe noi dacă e bine să ne respectăm unii pe alții sau să nu ne ucidem unii pe alții sau să nu furăm, etc. Și să lăsăm și largul răspuns al cetățenilor de a admite că pot să spună și să aleagă chiar că au dreptul de a nu interzice și chiar de a amnistia și grația fărădelegea. A o face trecută cu vederea. 

     Iată cum sună cele 2 întrebări ale acestui referendum:

1. Sunteți de acord cu interzicerea amnistiei și grațierii pentru fapte de corupție?

2. Sunteți de acord cu interzicerea ordonanțelor de urgență ale Guvernului în domeniul infracțiunilor, corelat cu extinderea dreptului de a ataca ordonanțele de urgență direct la Curtea Constituțională?

     Nici măcar nu suntem întrebați direct dacă suntem de acord cu fapte de corupție. Ci suntem întrebați dacă suntem de acord cu interzicerea amnistiei și grațierii pentru fapte de corupție. Presiunea unui sistem de guvernare deviant ca cel al ultimilor ani ne-a dus în punctul în care să fie necesar să ne apărăm dreptul de a interzice nu atât fapta de corupție în sine, ci de a bloca amnistierea și grațierea ei după chefurile puterii. Ne întrebăm dacă cei care sunt corupți, aflați în structurile de putere au dreptul să se amnistieze și să se grațieze între ei și dacă noi, poporul am avea dreptul să ne opunem. În această situație ridicolă am ajuns. Este evident că avem dreptul firesc de a ne opune la tot ceea ce reprezintă minciună, corupție, hoție și nu numai în cercurile puterii. Dar faptul că am ajuns ca în al doisprezecelea ceas, să creăm situația prin care să statuăm până la legiferare un NU contra corupției arată că, de mult timp, sub o formă sau alta noi – poporul am închis ochii și în mod implicit prin inacțiune am tolerat fapta de corupție și pe autorii săi. Nu am uzat de dreptul moral de a ne opune fățiș, din timp, fărădelegilor acestui guvern care politizând sistemul de justiție a ajuns să apere corupția și pe cei corupți.

     Să realizăm că am ajuns în acest punct unde există chiar riscul ca prin neprezentare să nu putem răspunde decât foarte puțini acestei întrebări. Și, mă întreb: aflați sub marja de cvorum, aceasta va însemna că de acum, cei aflați la putere își vor putea amnistia și grația faptele lor de corupție? Căci prin neprezentare aceasta statuăm: posibilitatea guvernării prostiei, hoției, lăcomiei și minciunii.

     Susțin această chemare la vot și vă îndemn totodată la participare pentru a spune un DA ferm, la ambele întrebări care ne sunt puse cu ocazia acestui referendum contra fățărniciei, ipocriziei, corupției, minciunii și perversității actualului guvern. În felul acesta, noi – cei mulți putem deveni acum cei relevanți și astfel să ștergem  din efectele acestei păguboase pasivități și indiferențe în fața celor puțini și imorali. Oare din nou trebui să ajungem la sacrificii umane pentru a ne schimba soarta?  

     În materialul expus mai jos am subliniat mai multe nuanțe și am recomandat chiar celor aflați la vârsta senioratului să uzeze în mod specific la dreptul moral de A ALEGE, și să înțeleagă că:

A NU ALEGE ACUM ESTE CEA MAI PROASTĂ ALEGERE!

 

Lasă un comentariu